Wednesday 29 December 2010

Dari Jelebu ke Xiamen II

Gua baru balik dari Xiamen, China minggu lepas. Lebih kurang seminggu gua dekat sana. Takde apa yang menarik sangat pun situ. Sepanjang gua dekat sana, banyak benda gua nak tulis dalam blog ni, tapi malangnya blogspot kena block, sama macam Facebook, Youtube, Wordpress  dengan Twitter.
Gua try cari gulai cili api kat sana tapi tak jumpa. Gua ganti dengan ni.
Langsung gua tak paham apa tulis kat entrance tu, tapi agaknya restoran sup sirip ikan yu.
Mamat ni bagitau kat gua yang dia datang dari zaman silam. Zaman Dinasti Ming rasanya.
 Macam harrraaam, ya tak?
Mamat homeless paling bergaya yang gua pernah jumpa.

Gua cuba juga perhati kalau-kalau ternampak Lin Dan. Nak juga gua ajak dia lepak pekena teh sama-sama. Boleh sembang-sembang pasal raket ke, shuttlecock ke. Paling koman pun pasal net.

2 comments: