Wednesday 22 June 2011

Bagaimana menukar Mamee menjadi smartphone

Buat masa sekarang, ini talipon idaman gua. Sebut betul-betul - talipon. Ejaan pun kena betul, kena sama macam mengeja nama Restoran Talipon yang ada dekat Cheras sana. Sebut pasal Restoran Talipon, gua sendiri tak pernah lagi makan di restoran tu sebab gua rasa restoran tu memang tak pernah apply sijil halal dari Jakim.

Tapi, bukan pasal Restoran Talipon yang gua nak cerita dekat sini. Gua nak cerita pasal talipon impian gua - Sony Ericsson Xperia Play. Gua memang teruja betul dengan Xperia Play ini. Inilah satu-satunya smartphone yang Playstation certified. Dalam keadaan default, talipon ni macam smartphone yang lain. Tapi bila lu slide open baru keluar dia punya controller ala-ala PSP.

Kalau ada talipon ini baru gua boleh poyo update status FB gua dengan status-status menganjing macam - 'Baru lepas makan makan roti canai. Yummmyyyy sangat', tak pun - 'Aq malas dowh nak jd stud ag'. Bila gua bosan pula, gua slide talipon gua terus main game. Game canggih-canggih. Tetris gua tak layan. Dah tak zaman dah.

Tapi, masalah gua sekarang gua tak ada duit lagi nak beli talipon ini. Gua terpaksa buat cost cutting. Kalau biasa, tiap-tiap hari dekat ofis gua beli Mamee dua bungkus, tapi sekarang gua cuma beli satu saja. Bajet beli Mamee lagi sebungkus gua masuk tabung. Tabung talipon!

3 comments:

  1. wa sapookk lu

    ReplyDelete
  2. gua ambik sebagai challllenngggggee!!!!

    ReplyDelete
  3. Erk, same aaa. Ni pun talipon idaman wa gaks...tp kene bg penuh duit jajan mamee wa tu...huhuhu

    ReplyDelete