Thursday 16 June 2011

Mari Menari

Masa gua sekolah rendah dulu, gua memang star. Kalau tak star pun paling kurang gua perasan gua star. Mana taknya, masa tu hampir semua pertandingan atau persembahan gua terlibat. Bukannya gua suka-suka nak terlibat, tapi cikgu yang pilih gua.

Dari pertandingan mengeja, pertandingan melukis, lawan bola sekolah-sekolah, lumba lari semuanya gua masuk. Pertandingan bercerita kisah-kisah Nabi pun gua masuk. Mungkin masa tu ustaz gua nampak ciri-ciri Imam Muda dalam diri gua. 

Gua juga selalu terpilih untuk buat persembahan bila ada event macam sambutan hari guru ataupun hari penyampaian hadiah sekolah gua. Dan, dalam banyak-banyak persembahan yang gua pernah terlibat, satu yang gua paling ingat adalah persembahan tarian. Kalau ikutkan jiwa rock jalan terus gua memang gua tak nak join. Tapi dah cikgu pilih gua. Nak tolak nanti tak hormat cikgu pula.

Kalau tak silap gua, masa tu gua dan kawan-kawan gua disuruh menari tarian Portugis. Kitorang dibahagikan kepada pasangan-pasangan lelaki perempuan. Ya lah, kalau pasangan lelaki sama lelaki tu dah macam Anu Dalam Botol pula. 

Gua dipasangkan dengan seorang classmate gua. Cute orangnya. Pernah juga gua menyimpan niat nak mengurat dia masa tu tapi sampai ke sudah tak pernah try pun. Bila dah habis sekolah, masing-masing ikut haluan lain-lain, terus gua lost contact dengan dia.

Tapi, baru-baru ini gua  jumpa balik member gua ni di FB. Sebenarnya dah lama juga gua friend dengan dia, tapi gua baru perasan. Sebab dekat FB dia guna nickname, tak guna nama betul. Memang betul sangkaan gua. Bila besar dia jadi lawa. Nasib baik juga gua tak mengurat dia dulu. Kalau tak mungkin sekarang gua dengan dia dah register masuk Mari Menari. 

No comments:

Post a Comment