Tuesday 5 April 2011

Awan Nano Tino


Buat masa sekarang, gua memang tengah high layan video ini. Ada dua sebab gua suka layan video ini, satunya gua rasa lagu dia boleh tahan, lirik pun ada mesej tak macam lagu Justin Bieber. Satu lagi, sebab Herman Tino

Sebab apa Herman Tino? Sebabnya Herman Tino cool gila beb...Gua pernah duduk semeja dengan dia dulu, sekali. Bukanlah gua saja-saja ajak Herman Tino lepak minum dengan gua, tapi kebetulan saja. Kalau gua saja-saja ajak mungkin dia wakilkan kain pelikat dia saja datang lepak dengan gua. Apa gila gua nak bersembang dengan kain pelikat dia.

Gua ingat lagi masa itu gua pergi makan di kedai Herman Tino. Ya..Herman Tino ada bisnes kedai makan di Kota Damansara. Kalau tak silap gua nama kedai dia Delima. Gua datang berdua dengan seorang minah bekas officemate gua. Masa nak duduk gua dah perasan Herman Tino termundar-mandir ke depan ke belakang buat-buat sibuk. Walhal masa itu ada tiga meja saja yang ada customer

Nak dijadikan cerita, selesai gua dengan member gua makan, hujan turun. Lebat tak agak-agak. Nak pergi ke kereta pun tak lepas. Terpaksalah gua dengan member gua terus duduk di kerusi masing-masing. Herman Tino pula gua perhatikan dah tak ada kerja nak buat. 

Tiba-tiba, Herman Tino melangkah ke meja gua. Dengan muka selamba dia tarik kerusi dan terus duduk. Gua terkejut tapi buat-buat selamba. Sesekali gua jeling rambut dia sambil cuba teka syampu apa yang dia guna. Herman Tino tanya nama gua. Gua jawab. Tau saja nama gua, dia mula bercerita. Macam-macam cerita. Yang gua dengan member gua sebab nak menjaga hati dengar sajalah. Sebab nak jaga hati jugalah gua terpanggil dia abang. Sepatutnya gua panggil dia pakcik Herman saja.

Puas berborak tiba-tiba gua tanya dia,
"Abang taknak buat album lagi?"
Herman Tino jeling gua. Gua jadi saspen. Gua dah terbayang gua kena lempang macam dalam video klip ini.
"Lang, jangan kurang ajar Lang!", Paannnngggggg!!!!!!
 Herman Tino jawab,
"Ahh..kalau aku buat album pun bukan kau nak beli. Tanya saja lebih"

2 comments: