Monday 16 May 2011

Abang-abang

Semalam gua keluar pergi ke Jusco sebab gua nak beli vacuum cleaner. Sebenarnya hari sebelum itu pun gua dah ke situ survey harga dulu. Jadi, semalam gua tak lengah-lengah. Masuk Jusco terus ke bahagian barang elektrik, terus ambil vacuum cleaner dan terus bayar. Seratus lebih gua belanja.

Selesai urusan di Jusco, gua terus pergi ke pasar pula dengan bini gua. Mula-mula gua pergi beli sayur-sayur. Lepas itu baru gua beli ayam, udang dengan sotong. Dekat seratus juga gua keluar duit belanja pasar.

Nampaknya sejak kahwin ini trend belanja gua memang bersifat abang-abang. Dulu gua belanja semuanya berkait rock. Asal ada duit lebih gua akan beli tshirt rock, kasut rock, tak pun CD rock. Sekarang gua dah tak ambil tahu sangat pasal benda-benda rock. Gua lebih risaukan harga semasa bawang.  Memang abang-abang...

3 comments: