Thursday 22 March 2012

Rindu

Malam makin pekat tapi gua masih lagi berjaga. Gua cuba bersengkang mata sebab menunggu siaran langsung bola sekejap lagi. Di luar memang sunyi sepi. Kawasan rumah gua ini memang jauh dari jalan besar. Jadi memang waktu-waktu macam ini dah senyap.

Bila sorang-sorang macam ini, baru gua sedar yang sebenarnya ramai orang dan banyak perkara yang gua rindukan. Gua rindu anak-anak buah gua, rindu suasana pagi waktu mak gua sikatkan rambut sebelum gua  pergi sekolah waktu kecil dulu, rindu dengan kehidupan asrama gua, rindu pada member-member lama. Cumanya yang asrama tu, dewan makan gua tak rindu langsung. Makanan selalunya tak sedap.

Dan bagi gua, perkara-perkara yang kita rindukan ini akan sentiasa mengikut kita. Memang sesekali kita boleh melepaskan rindu. Tapi lu kena ingat, tak semua perkara lu boleh ulang balik. Dan benda-benda yang tak boleh rewind inilah yang akan terus bersama lu dan sesekali menyebabkan lu rindu.

Gua buka Youtube. Gua tak search lagu Rindu Serindunya.

No comments:

Post a Comment