Friday 30 March 2012

Gua sebenarnya terharu, Marky

Sedang gua berehat-rehat sambil mengasah bakat Draw Something gua, tiba-tiba telefon gua berbunyi. Gua tengok dekat skrin nama Marky keluar. Lama juga orang tua ni tak telefon, cakap gua dalam hati.
"Oi Lang..apa celup lu?", tanya Marky sedikit terpekik sebaik gua jawab call.
"Lu ni Marky..apa celup..apa celup..Bagilah salam dulu kalau ya pun", gua sound direct Marky.
"Hehehe..sori bro. Lu dah makan? Hehe..", Marky cuba-cuba ambil hati gua. Gua dapat bayangkan yang dia tengah tersengih-sengih sambil garu-garu kepala.
"Dah.", gua jawab sepatah. Macam gaya Rambo jawab soalan. 
"Macam ni bro..gua ingat birthday lu bulan depan gua nak turun KL buat konsert khas untuk lu. Special punya. Kalau orang lain memang gua tak buat macam ni. Tak dapek jang.", kata Marky lagi.
"Lu tak payah susah-susah la Marky. Takkan lu nak turun dari US semata-mata nak celebrate birthday gua."
"Gua serius ni. Apa-apa hal nanti jumpa bulan depan. Kita pekena burger panggang Taman Dagang cantik gak. Orite bro, jumpa nanti", kata Marky terus menamatkan perbualan.
"Marky..Marky..Lu bikin susah-susah je..."
Ya, Marky Ramone nak turun KL. Marky Ramone ini adalah bekas drummer The Ramones, band yang paling gua minat. Lama dah gua minat Ramones ini. Sejak zaman sekolah lagi. Sebenarnya Marky inilah satu-satunya ahli Ramones yang hidup lagi. Yang lain semua dah lama arwah.

Ini poster konsert

Budak-budak sekarang gua rasa memang ramai yang tak kenal Ramones. Nak buat camana, kalau dah masing-masing lagi suka dengar K-Pop lepas tu berangan dapat boyfriend atau girlfriend muka macam Korean. Tapi tak apa, dah  generasi diorang macam tu. Apa-apa hal gua bagi lu orang layan Ramones satu.

No comments:

Post a Comment