Monday 14 May 2012

Terima kasih, Emak


Game ini mak gua belikan untuk gua masa gua sekolah rendah dulu. Gua tak ingat berapa umur gua masa itu. Yang gua ingat, mak gua sebenarnya nak belikan hadiah hari jadi untuk adik gua. Tapi disebabkan perasaan hasad dengki yang bersesuaian dengan umur gua masa itu, gua nak juga hadiah. Tak boleh tidak.

Jadi, mak gua pun mengalah. Dan keluarkan duit RM60 untuk bayar. RM60 masa itu sebenarnya banyak juga. Lebih-lebih lagi bagi mak gua yang cuma ada sumber pendapatan dari upah jaga anak orang. Mungkin juga, mak gua ada plan lain nak guna duit RM60 yang dia keluar itu. Tapi sebab sayangkan anak, mak gua sanggup lupakan keinginan dia.

Sampai ke hari ini gua sebenarnya menyesal sebab susahkan mak gua paksa dia beli game ini. Kalau ada time machine, memang gua balik masa lampau waktu gua tengah merengek nak beli game ini. Gua tak nak banyak cakap gua nak lempang terus diri gua masa kecik itu. Menyusahkan emak gua betul.

Jadi, buat emak gua, gua nak ucapkan sebanyak-banyak terima kasih atas susah payah membesarkan gua sampai gua jadi macam gua hari ini. Terima kasih sebab sentiasa ada bila gua susah, terima kasih sebab sentiasa mendoakan gua, terima kasih sebab masakkan makanan-makanan kegemaran gua, terima kasih sebab sentiasa memahami dan menyayangi gua. Terima kasih untuk segala kebaikan yang gua tahu gua tak akan mampu untuk balas balik.

Ya, gua memang sangat bersyukur sebab masih ada emak sehingga ke hari ini.

No comments:

Post a Comment