Tuesday 11 January 2011

Jemputan kahwin

Ahad malam yang lepas gua dapat jemputan ke majlis kahwin member sekolah gua kat Mandarin Oriental. Gua sebenarnya jarang sangat masuk hotel besar-besar ini. Sesekali masuk macam ini mulalah gua kelam-kabut. Berjalan pun jadi tak tentu hala. Kadang-kadang dua kali gua langkah kaki kanan sekali kaki kiri pun ada. 

Lebih kurang pukul 7.45 malam gua dah masuk ke lobi hotel. Gua terus menghala ke kaunter daftar tetamu depan ballroom. Zaman sekarang dah lain. Nama kena semak sendiri dekat kaunter. Kalau zaman P. Ramlee dulu agaknya adalah mamat tukang umum nama gua depan pintu dewan tu.
"Saddiq Sigaraga..Saddiq Sepakraga..Jalaann Daa.."
Pukul 8.30 malam majlis mula. Selesai segala VIP ambil tempat, pengantin pun masuk bersanding. Gua pula lebih fokus pada makanan, tak ambil kisah sangat pasal majlis. Tiba-tiba hos majlis umum ada artis istimewa dijemput menghiburkan tetamu.
Pehhhhhh....Irwansyah!! Gua kalau dapat Abon datang kenduri kahwin gua pun dah bangga habis rasanya.
Tapi gua  tengok Irwansyah semacam frust masa nyanyi lagu Berdua Lebih Baik. Muka macam makan dalam. Agaknya teringat Acha Septriasa.
"Takpe bro. Gua faham apa lu rasa. Semua orang pernah kecewa. Semua orang...semua orang..Kecewa", bisik gua dalam hati.

2 comments:

  1. Aiii tulang..bunyik mcm masih keciwa???..

    ReplyDelete
  2. hoih mana ada chitot..aku cakap semua org pernah kecewa je.hehe

    ReplyDelete