Friday 7 January 2011

Suatu senja di cuti Krismas

Krismas yang lepas gua balik rumah mentua gua dekat Ipoh. Cuti pun panjang sikit, dari Sabtu membawa ke Isnin. Petang Ahad tu dekat-dekat nak senja gua bersiap-siap pakai kain pelikat. Niat gua masuk saja waktu Maghrib gua nak azan tengah rumah. Ambil hati mentua la katakan..heh heh...
'Plingg... Plingg'
Gua jeling laptop gua dari jauh. Ada chatbox keluar kat facebook gua. Gua dekat sikit ke laptop gua. Yekeh rupanya. Yekeh ni member sekolah gua dulu. Nama sebenarnya Zaki.
"Apa pendapat kau pasal Menara Warisan?", Yekeh tanya gua. Salam pun tak bagi.
"Gua tak setuju", gua balas. Pendek tapi tegas.
"Aku stuju ngn pndpt ko. Dengan keadaan skrg negara dibebani dengan kadar kenaikan harga brg. Inflasi pada paras 5.4% bagi jan 2010. Byk lagi yg boleh wat dengan USD1.6B tu.", Yekeh balas balik.
Pehhh. Kagum aku. Walaupun tulis singkat-singkat tapi ada fakta. Bukan macam budak-budak sekarang, tulis singkat-singkat sampai tak boleh faham langsung.
"Mengikut Idris Jala...dgn pemberian subsidi kepada rakyat akan mengakibatkan negara muflis by 2019. Kalau dah ckp camtu...npe nk bazirkan simpanan yang ade...sedangkan hutang negara berada pada RM432B skrg ni. Mmg btl najib kate mse Tun Dr M wat KLCC dulu sme org bantah..tp kte kene ingt mse tu KDNK kte brade pade 6%-7% setahun"
Pehhh. Makin kagum aku. Bertubi-tubi fakta mamat ni.
"Anyway, cmna married life? Share la sikit ;p "
Aihhh, elok-elok fakta menggatal pulak mamat ni...Siap icon jelir lidah lagi..

4 comments:

  1. gua saspek lu dah dapat dalam sengget 2 kupang pasal gua dah klik dalam 4,5 kali gak la nafneng lu. nanti boleh la buat sharing minum teh tarik dengan yekeh.

    ReplyDelete
  2. hahahahaaa..yeks memang full of surprises..aku rse tuh mukadimah je tuh..sebenarnya nk tye psl married ko je tuh..bijok2..damnedd..fakta dia teramatlah mcm copy paste jer..

    ReplyDelete
  3. ko tanye la camane life menjadi tunangan org..

    ReplyDelete