Thursday 20 January 2011

Meeting

Pagi tadi gua ada meeting. Biasanya gua cuma masuk meeting yang tahap macai-macai saja, tapi meeting pagi tadi teknikal habis. Macam tak patut pun ada gua rasa pagi-pagi nak sembang benda-benda berat. Boleh terkejut otak dibuatnya. Silap-silap boleh kena kanser otak.

Bila meeting yang teknikal-teknikal macam ini gua perasan satu perkara. Masing-masing dalam meeting nak berlawan sapa lagi teknikal. Tak mahu kalah.
Mamat A cakap, 'Kita nak migrate ke network lain'.
Mamat B menyampuk, 'Maknanya kita nak transfer ke network lain, ya tak?'.
Mamat C pun nak menyampuk, 'Ooo..kiranya nak offload ke network lain la ni..'.
Gua rasa tiga-tiga ayat tu sama saja maknanya. 
'Nak pindah ke network lain'. 
Tapi sebab masing-masing tak mahu kalah, masing-masing nak guna perkataan lain-lain untuk maksud yang sama. Tambah konfius ada.

Gua sepanjang meeting memang senyap saja sebab gua lapar tak sempat sarapan. 

1 comment:

  1. Musti mamat A-C tuh orang MELAYU..betul tak??Kalo betul,mmmm...bese la..tipical malay...

    ReplyDelete