Wednesday 4 April 2012

Din Repair

Kelmarin gua ada telefon satu mamat sebab nak suruh dia repair mesin basuh gua. Sebenarnya sudah hampir sebulan mesin basuh gua rosak. Tapi baru pagi kelmarin gua dapat telefon pomen mesin basuh. Ya lah, mesin basuh rosak mestilah telefon pomen mesin basuh, takkan gua nak telefon bomoh hujan pula. Apa kejadahnya?

Nama mamat tu Din. Dalam telefon, gua simpan nombor telefon dia guna nama Din Repair. Masa gua telefon Din, gua bagitau siap-siap apa masalah mesin basuh gua. Gua cakap mesin basuh gua bunyi bising gila. Din janji nak datang belah malamnya. Dalam otak gua, gua membayangkan seorang pomen mesin basuh dan peti ais mestilah seorang yang berbadan tegap. Sebabnya bukan ringan-ringan budak benda-benda itu semua. Boleh putus urat nak mengangkat.

Tapi sangkaan gua meleset sebaik gua buka pintu masa Din sampai. Din taklah setegap mana. Rambut pula dah jarang-jarang walaupun muda lagi. Gua suspek Din ni banyak sangat makan Mamee. Dah lah tu, pakai tshirt kaler pink.

Din terus meluru ke mesin basuh gua. Terus buat kerja dia. Lebih kurang setengah jam kemudian, Din panggil gua. Dah siap katanya. Gua angguk. Gua ON mesin gua. Gua nak test satu round.
Kronnggggg...krrroonngggg....krroonnggggg!!!
"Apa cerita ni Din? Apasal mesin gua bunyi kuat lagi ni?", gua tanya Din.
"Hehehe..kalau bunyi macam ni gear box dia rosak ni bang. Kalau nak repair mahal ni. Baik abang beli baru. Saya ingat tadi syiling yang tersangkut. Hehehehe...."
Cilaka lu Din.
  

No comments:

Post a Comment